Newsshark

H&M investerar 115 Miljoner kr för en AI

H&M har nu investerat 115 miljoner kr till det brittiska företaget Thread som använder och utvecklar en AI-webbsida för att lättare sälja kläder till män på nätet.

Just idag säljer Thread premiumkläder från företag som Paul Smith, Boss m.m, men med hjälp av H&M kan Thread börja producera sina egna kläder och varumärken.

H&M vill gärna vara delaktiga i att driva och framföra ny och bättre teknik för nya möjligheter snabbare, och det skulle de inte klarat utan en stark relation till de bästa entreprenörerna.
”I retur får vi nya insikter om hur man kan stärka den personliga shoppingupplevelsen och tekniken för att möjliggöra detta. Det är viktigt i en snabbväxande bransch där kundernas förväntningar ständigt utvecklas” säger Nanna Andersen, investeringschef på H&M CO:Lab till Dagens industri.

Thread släpptes 2012 men vågar inte visa sina siffror än då företaget inte lönsamt ännu. Men att de ändå ska anställa fler utvecklare för att göra sidan ännu mer kraftfull, säger Threads vd Kieran O’Neill.

Leave a Comment